mandag den 14. juli 2008

Lige nu


Lige nu ligger vi for anker ved Aore resort, som ligger paa en lille oe lige over for Luganville. Her har vi vaeret ude at spise med Afrikis kaptajn Ian og gast (og nu kaereste) Ellen. Det er utroligt saa hurtigt man vender sig til at vaere sejler. De havde en dresscode: Fresh clothes and footware. Jeg tog mig selv i at taenke at vi fint kunne gaa som vi var. Hanne sad i underbukser og en super beskidt top, vi havde alle fedtet haar (har ikke vaeret i bad i en uge) og lugtede nok heller ikke ligefrem af roser. Naa, i bad med os. De fine kjoler blev fundet frem (hvorfor havde jeg ikke selv taget saadan en med? Man kan ikke have for meget toej med paa ferie!) og vi tog paa restaurant. Det var en rigtig, rigtig god boef! Men ogsaa danske priser i den grad. men saa noed vi den endnu mere. Vi er jo saadan set "fattige", saa det var lidt af en luxus...

Internettet er ogsaa forfaerdeligt her og jeg kan ikke laengere uploade billeder paa bloggen. Desvaerre, jeg har ellers taget en masse rigtig gode billeder... Maaske faar jeg chancen igen i morgen inden vi tager afsted.

Naar vi naar frem til Louisiaderne skal der vaere fest! Vi har 6 L rom med, som vi foerst maa drikke naar vi har forladt Vanuatu (pga. told) #-D

Nedture:
- Mistede underdelen til min spritnye bikini i vores første sejlads. Jeg vil aldrig nogensinde stole på tøjklemmer igen. Luganville er for lille til at have toejbutikker. Oev. Det er vel nok et held at jeg tog en gammel bikini med for en sikkerheds skyld.

- Det har været overskyet næsten hver dag. Det har resulteret i at Jane og jeg kun er blevet rigtig dejligt brune, men ikke solskoldede – så den tæller vist ikke…

- Ikke flere nedture!

Vi har det fedt!

3 kommentarer:

Mor Anette sagde ...

Hej Louise!
Sikke en fantastisk blog, du skriver.
Vi følger med med stor interesse. God vin d fremover.
Kærligst mor.

Anita sagde ...

Hej Louise

Jeg har siddet her og læst om Jeres drømmetur, det lyder til, at I oplever en hel masse og nyder ferien. Min ferie er slut nu. Vi har købt "ny" bil og været en uge i Sverige, en uge i Østrig og på endagstur til Ærø.
Forsat god rejse, jeg glæder mig til at læse videre om dine oplevelser.

Hilsen
Anita
Celcom

Anonym sagde ...

Hey søs
Dejlig blog :) Prøv at gætte om jeg er blevet total rejselysten? Hmm... jeg er lige blevet færdig med sommerkursus i Tjekkiet og kom hjem tirsdag. Var et super godt kursus og dejlige folk og så fik jeg 12, så skønt skønt! Marie kom onsdag og tog hjem idag. Nu skal jeg i teorien ordne en masse praktiske ting og arbejde resten af ferien, er lige i tænkebox om jeg ikke kan finde på noget sjovere.
Glæder mig til en lille opdatering her inde på siden :) Og flere billeder, de er rigtig gode. Gerne et hvor du er rød af kava med boton-lebbe-fletninger og en bikini uden bund.. he he, er sådan jeg forestiller mig dig på båden :)
Møs fra K